کانون کار و زندگی شریف

عبور از روزمرّگی و شروع تغییر سازنده

کانون کار و زندگی شریف محملی است خودجوش برای پیگیری و پیاده سازی برخی الگوهای نوآورانه اجتماعی جهت بهبود وضعیت کار و زندگی جامعه شریفی و فکر می کنیم که این الگوها با تکیه بر خلاقیت و توان جمعی شریفی ها و سایر کارآفرینان اجتماعی و نوآور کشور قابل طراحی و پیاده سازی است. در واقع این کانون بستری را ایجاد خواهد کرد تا طرح ها و خلاقیت های پس ذهن دانشجویان، اساتید، کارکنان دانشگاه، و سایر کارآفرینان کشور در رابطه با نوآوری های اجتماعی پیرامون جامعه شریف شنیده شود و فرصتی برای اجرای آن ها فراهم شود. به امید خدا.

بایگانی
آخرین مطالب

همانطور که در بخش «درباره ی ما»  بیان شد، یکی از اهداف کلان این کانون،  فراهم ساختن بستری  برای تحقق بهتر مسئولیت­‌های اجتماعی جامعه و دانشگاه صنعتی شریف در مقابل همدیگر است. تحقق این بستر، در سایه همکاری­های مشترک بخش دولتی، خصوصی و غیرانتفاعی میسر خواهد شد. تاکنون برخی نهادها و سازمان­ها به همراهی این حرکت نوآورانه و تغییرآفرین، پیوسته اند که فهرست آنها در این صفحه قابل رویت است. ما ضمن تشکر از این سازمان­ها، دست همراهی سایر حامیان را نیز به گرمی می­فشاریم. برای درانداختن طرحی نو، به ما بپیوندید!

 

 

دانشگاه صنعتی شریف

 

پرافتخارترین دانشگاه کشور در علوم فنی و مهندسی را همه می ­شناسند؛ شکل گیری فعالیت­های کانون، در بستر جامعه­ی خانواده ی دانشگاه شریف است و طبیعتا همه­ی فعالیت ها با هماهنگی و حمایت مسئولان رده بالای این دانشگاه صورت می­گیرد.

 

بانک قرض‌­الحسنه رسالت

 

اولین بانک قرض الحسنه خصوصی کشور، که غیرانتفاعی است؛ این بانک اجتماعی که متفاوت از پارادایم های رایج نظام بانکی، فعالیت می­کند، بزرگترین کسب و کار اجتماعی کشور نیز هست (بیشتر بدانید).

بانک قرض الحسنه رسالت، در راستای هدف خود، یعنی گسترش دسترسی عموم مردم به اعتبارات خرد و ارزان قیمت بر محور قرض الحسنه، از ابتدای شکل گیری ایده کانون، جزو پشتیبانان اصلی آن بوده است.

                                                                     

 

انجمن حامیان فرهنگ قرض‌­الحسنه و کارآفرینی اجتماعی

این تشکل مردم نهاد که جزو شبکه سازمان­های غیردولتی وزارت کشور، به ثبت رسمی رسیده است، ماموریت اش را اشاعه ی نهادی، فرهنگ کار گروهی، توانمندساز، کارآفرینانه و منصفانه بر محور قرض الحسنه تعیین کرده است.

«کانون کار و زندگی شریف»، در این انجمن، به ثبت رسمی رسیده است و به این واسطه از حمایت­های مادی و معنوی آن، برخوردار می­شود.