کانون کار و زندگی شریف

عبور از روزمرّگی و شروع تغییر سازنده

کانون کار و زندگی شریف محملی است خودجوش برای پیگیری و پیاده سازی برخی الگوهای نوآورانه اجتماعی جهت بهبود وضعیت کار و زندگی جامعه شریفی و فکر می کنیم که این الگوها با تکیه بر خلاقیت و توان جمعی شریفی ها و سایر کارآفرینان اجتماعی و نوآور کشور قابل طراحی و پیاده سازی است. در واقع این کانون بستری را ایجاد خواهد کرد تا طرح ها و خلاقیت های پس ذهن دانشجویان، اساتید، کارکنان دانشگاه، و سایر کارآفرینان کشور در رابطه با نوآوری های اجتماعی پیرامون جامعه شریف شنیده شود و فرصتی برای اجرای آن ها فراهم شود. به امید خدا.

بایگانی
آخرین مطالب
در این صفحه شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را برای هر چه بهتر اجرایی شدن این طرح بیان کنید، وهمچنین مشکلاتی که به ذهنتان می‌رسد را مطرح کنید تا شاید دوستانتان برای آن مشکلات راه‌حل‌هایی داشته باشند.

 ما پیش بینی میکنیم چند مورد زیر مشکل‌ساز باشند و اگر کسی میتواند مارا در حل این مشکلات یاری کند ما به گرمی از ایشان استقبال میکنیم:

1-ما یک شبکه اجتماعی نداریم تا افراد در آن بتوانند هم خانه ای پیدا کنند؟ آیا راه حل سریع و ارزانی هست تا این کمبود را مرتفع کنیم؟

2-چگونه از سوء استفاده‌های احتمالی این طرح جلوگیری کنیم؟

3-چگونه مطمئن شویم به همه افراد واجد الشرایط اطلاع رسانی لازم را انجام داده ایم؟
4- و . . .

نظرات  (۹)

با سلام و عرض خسته نباشید
این طرح خوبه ولی به نظرم میتونست یه طور دیگه اجرا بشه...... به نظر من مشکل اصلی در حال حاضر اون دسته از دانشجویان شهرستانی هستن که درسشون تموم میشه و برای ورود به بازار کار به دلیل نداشتن مسکن مجبورن به شهرستانشون برگردن..... که این مورد هم برای دانشجو و هم کشور از جهاتی مضر هستش.... یکی اینکه دانشجویی که 4 ، 6 یا حتی 10 سال تهران بوده و بالاخره فرصت های کاری تهران رو خوب میشناسه طبیعتاً بهتر میتونه یه کار تو تهران پیدا کنه و انجامش بده تا برگرده شهرستان و از صفر شرو کنه!!!.... واسه تهران هم بهتره که یک نیروی آشنا به محیط کاری تهران رو جذب کنه.....
حداقل برای سالای اول ورود به کار به نظرم نیاز مبرم تریه!!!
امیدوارم این طرح اینطوری توسعه پیدا کنه!
سلام

بنده هم فکر می کنم باید فکری به حال دانشجویان شهرستانی که بعد از فارغ التحصیلی می خواهند بازار کار بشوند هم بشود. چون این دسته از دانشجوها با محیط کار در تهران آشنا شده اند و اکثرا بعد از فارغ التحصیلی و برای کار کردن در تهران نیاز به مسکن دارند اما تا به امروز تنها با هزینه شخصی می توانند مسکن را تامین کنند. از طرفی چون کار دارند، بازپرداخت وام در این طرح برایشان آسانتر است.

خوب اگه به بازار کار اینطوری که شما نگاه میکنید، نگاه کنیم، شاید حق با شما باشه ولی اگه به ترتیبی که من در ادامه میگم نگاه کنید هم به نفع فرد و هم به نفع کشوره که فارغ التحصیل بره شهرستان و کسب و کار راه بندازه:
توی شهرستان ها موقعیت های راه اندازی کسب و کار زیادی هست که تا حالا روش کار نشده و اگه نخبه ها برگردند شهرستان، به نسبت تهران خیلی سریعتر میتونند رشد کنند و کشور رو رشد بدند.
الودگی هوا و سایر معضلات کلان شهرها و ... که دیگه جای خود دارد و بحث مجزایی رو میطلبه...
بله خب در حالت ایده ال حرف شما صحیحه اما یه واقعیتی وجود داره و اون اینه که فرصت های کاری در تهران اصلا قابل مقایسه با شهرستانها نیست. به همین دلیل فارغ التجصیل های جایی مثل شریف ترجیح می دهند (اگر اپلای نکنند!) در باکیفیت ترین موقعیت ممکن مشغول به کار شوند. از طرف دیگه رقابت بین نیروی کار و بازار آزاد تعیین می کنه چه نیروی کاری در چه موقعیت شغلی مناسب ترینه. مجبور کردن نیروی کار مستعد به کار در موقعیت شغلی پایین تر کار هوشمندانه ای نیست.
از طرفی دیگه اصولا برای بعضی از رشته های خاص اصلا کاری در شهرستان ها نمی شه پیدا کرد. مثلا فارغ التحصیلای هوافضا یا بعضی گرایش های مهندسی شیمی و نفت و ... .
به نظرم فارغ التحصیلا توی اولویتند. اونها معمولا بعد از اتمام تحصیل ازدواج می کنند و نیاز به خونه مستقل دارند.
اوضاع کار در همه کشور مشکل داره. منم بچه شهرستانم و تهران موندم. نه آشنایی به فضای کار شهرستانم دارم و نه امیدی به رفتار منصفانه با من در موقعیت های کاری تهران.
کاملا گیج شدم.
اگه کسی راه حلی می شناسه به منم بگه
چرا به دانشجویان شبانه که هیچ حمایتی نمیشن هیچ توجهی نمی کنید و از حداقل تسهیلات هم اون ها رو محروم  می کنید  ؟
پاسخ:
این طرح اعتبار محدود دارد و ما از این بابت خود نیز ناراحت هستیم
ولی خب اعتبار محدود است و تقاضا زیاد.

این شرط سکونت دو سال آخر خوابگاه در مقطع قبلی خیلی بی معنی است.
شاید فردی در مقطع قبلی در شهر خودش تحصیل کرده و برای مقطع ارشد در تهران قبول شده است.
لطفا این شرط بی معنی و بی منطق رو اصلاح کنید.
پاسخ:
سلام این یک شرط کلی است که بخاطر محدودیت های اعتباراتی گذاشته شده است.
دانشجویانی که در مقطع قبل در شهر خودشان دانشجو بوده اند و قاعدتا نمیتوانسته اند خوابگاهی باشند، میتوانند به اداره خوابگاهها مراجعه و یک درخواست دانشجویی پرکنند.
به نظرم ایده بسیار خوبی است. به شرط اینکه دانشگاه از این ایده و طرح مناسب که مشکلات قانونی دانشگاه را برای اختصاص بودجه به خوابگاهها رفع می‌کند، صادقانه در جهت ایجاد شرایط آسایشی بیشتر برای دانشجویان خود استفاده کند، نه صرفاً کاهش هزینه‌های خود! در انتها موارد زیر به نظرم اصلاح موارد زیر به بهبود طرح کمک می‌کند:
1- به نظرم تشکیل گروه‌های 5نفره برای تخصیص وام بیشتر، بیشتر ایجاد یک محدودیت میکند تا رفع محدودیت! به شخصه ترجیح میدهم دو ضامن معتبر بیاورم تا با شرایط ذکر شده در طرح در یک گروه 5نفره قرار گیرم.
2- به نظر می رسد سقف وام را می‌توان تا مبلغ 20میلیون افزایش داد.
سلام این طرح که گفتین قرار است به جای ودیعه مسکن 7.5 میلیونی متاهلین 15 میلیون وام داده شود چه زمانی قطعی خواهد شد؟
پاسخ:
برای تنویر افکار دیگران درباه این همفکری که بین ما شکل گرفت ، قک کنم لازمه یکم بیشتر توضیح بدهم که این طرح از چه قراره:

دانشگاه صنعتی شریف، الان به هر متاهل یک وام 7ونیم میلیونی بعنوان ودیعه ی مسکن می دهد ، که باهاش تقریبا نمیشه خونه رهن کرد! از طرف مقابل بعضی از دانشجو ها براشون راحته که اقساط ماهیانه پرداخت کنند، ولی بودجه اولیه برای رهن خونه ندارند.
یه پیشنهادی که وجود داره اینه که این 7ونیم میلیون ها اگر در بانک قرض الحسنه رسالت بلوکه شوند میتونند ماهانه 20% ارزش خودشون رو اعتبار وام ده ماهه ایجاد کنند که به عبارتی برای یک دانشجوی ارشد که دو سال تحصیل میکند، میتوان یک وام حدودا بیست میلیون تومانی با مدت بازپرداخت 20 ماهه ایجاد کنند. که به این ترتیب، برخی از خانواده های شریفی میتوانند به خانه ار شدن فکر کنند.
حالا برسیم به پاسخ سوال شما، ما در کانون کار و زندگی به میزانی که توانمان اجازه بدهد و سعادت داشته باشیم سعی میکنیم که راه حلهای نوآورانه برای رفع مشکلات اجتماعی جامعه شریف رو طرح ریزی و اجرا کنیم. این ایده که مطرح شد هنوز تو مراحل اول (طرح ریزی) است و باید مقدمان حقوقی و اجراییش فراهم بشه.  امیدواریم با کمک و همکاری شما و سایر دانشجوها بتونیم هر چه سریعتر عملیاتیش کنیم. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی